.

Mamselamsen

fredag, augusti 12, 2005

Himmel och planeter, min lille idrottsman har gjort en "Kluftare"

Dagen innan Kubb-SM, har han använt spade, spett och kratta så mycket att "kastarmen" är nästan obrukbar. Han har skrämt livet ur en massa småmuskler som legat i träda de sista 30 åren. Nu vill jag genast få hit Carolina Klufts massör och alla hennes läkare. För det duger ju inte att tävla på så himla hög nivå och inte ha en medicinsk stab runt omkring sig.

Jag letade och letade efter elastiska bindor, men det enda jag hittade var stödstrumpan från tiden när jag stukade foten med jämna mellanrum. Men om man viker den dubbel, ska det väl vara till någon hjälp. Sen placerar jag honom i fåtöljen och pallar under armen, så den hamnar i högläge. Så får vi hoppas svullnaden går ner tills i morgon klockan tre, när de spelar första matchen.

Over and out/Mamselamsen alias Florence Nightingale.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Pössa´n i nacken,, det hjälper!

7:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gjort!

8:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Praktiska Kvinna! "Tager vad du haver" och pysslar om honom, det är nog pysslandet som är det viktigaste.

8:20 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

lite allmänt småpysslande inklusive någon stark spritsort så han slappnar av är att rekommendera..

8:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag pysslar och pysslar och...

8:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grötomslag av dina överblivna havregryn gör nog susen! Skåprens och kärleksfull omvårdnad - 2 flugor i en smäll. Ta ett av de där blommiga påslakanen och linda in grötomslaget med. ;)) /Tina

9:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Havregrynen kokar redan!

9:07 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka