.

Mamselamsen

tisdag, augusti 30, 2005

"Fundringar" igen. Uppdaterad!!!

Media varnar oss vanliga dödliga hela tiden för än det ena och än det andra.

Solen är farlig, rökning är farligt, Cola är farligt i större mängd, kaffe är inte bra, kaffe är bra och kan motverka tjocktarmscancer, McDonalds är farligt, det är farligt att stressa, det är farligt med härliga bakelser, det är farligt att sova för lite, det är inte bra att sova för mycket, kolhydrater är farliga grejor, för lite kolhydrater är inte bra för tankeförmågan o.s.v o.s.v.

Nu väntar jag på rubriken:

VARNING! Luften innehåller nu 78% kväve.

Och vet Ni vad det värsta är? Det är sant!


Uppdaterad kl. 21.36
För dom som trodde att detta var något som jag hittat på, kan jag berätta att: "Luften SKA innehålla 78% kväve för att vara normal luft Men visste ser det skrämmande ut.

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Mamsen,, jag läste fel, å tänkte att nu jäklar,, men jag läste igen, då såg jag det stod Cola. Jag läste, Carola,, tänk som det kunde bli?

7:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Carola hade inte varit helt fel i detta sammanhanget. =)

7:09 em  
Blogger Ilva tycker...

snart dooooor vi.....

7:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hihihi......

7:36 em  
Blogger Gagga tycker...

Jag vill inte doooooo!

9:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gagga! Do do do dobidido....

9:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men Mamsen.....det farligast är att oroa sig för allt....då missar man allt det roliga i livet.....hellre lite kaffe och magkatarr....än att sitta på en pinne som en frisk men sur skata o bli 121 år gammal.....det är min filosofi.....man ska njuta av det som finns i livet.....som guldväskor tex.... :-)

9:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alex! helt rätt, men visst skulle en sån rubrik som jag skrev, kunna skrämma slag på många som inte inser en sak!.

9:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Med risk för att bli kvasiintellektuell; har för mig (från ngt skolarbete från gymnasietiden..) att Moliere ska ha sagt "Hellre en trevlig synd än en tråkig dygd" (typ). Skön inställning! :) Så där, nu är det dags för morgonpromenad... ;)

4:06 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oh....yes!!! Jag har nog gett den sanna hedonisten ett ansikte.

Min dos av duktighet och präktighet är förbukad... nu ska det visst bara vara glädje och njuting kvar.

9:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka