.

Mamselamsen

tisdag, augusti 30, 2005

Oj oj oj....

nu har vi varit med en massa lådor i nya lägenheten. En sån underbar boning vi kommer att få. Men det finns ett krux. För två år sen flyttade vi från en lägenhet på 280 kvadratmeter, till detta huset på över 150. Nu flyttar vi till 120 ynkliga kvadratmetrar och vi har alldeles för mycket möbler.

Idag gick vi runt i lägenheten och planerade in var möblerna ska stå. Vi möblerade nog om ett tiotal gånger och nu vet jag varken ut eller in. Fasen vet, om inte soffgruppen till slut hamnade i köket och älghuvudet i duschen. Men jag tror att jag fick behålla datorn i mitt sovrum... jag är inte säker, för jag tyckte Stephan nämnde nånting om vinden.

Som tur är, hade de förra ägarna ungefär samma smak som vi, så det är inte mycket ny-tapetsering i faggorna. Inga moderna och hippa tapeter, men dom passar till vårs stora och tunga möbler. Lite engelelskt-amerikanskt så där... uppblandat med arvegods och en massa allmänt smaklösa prylar.

Over and out/Mamselamsen som snart ska köpa en massa nya gardiner... och det vet kära maken inte om... och inte ska heller.


PS. Jag vill bara upplysa om att jag nu ligger överst på Bloggtoppen. Sug på den Ilva och Gagga!! *skrattar* Tack alla snälla och rara "Rösta-på-mig-tryckare"! Äntligen får min hybris slå ut i full blom igen. :D

12 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Men att du ar sa lattstott!!?? sa ju i forra inlaggskommentaren att jag rostat redan IGAT jag, generos som jag ar...inte sa dar smasnipig som vissa, (nudgenudge you know who I mean?) kanske hybris borjar sa?????

12:25 em  
Blogger Ilva tycker...

Dessutom sa ar det ju knappast MITT FEL att ilva har 189 000 traffar pa google....

12:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hur får man reda på hur många google-träffar man har?
Och vad betyder det..?

12:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

*skrattar lite småsnipigt* Jag tror att du mutat dom på Google med en massa italienska smakigheter.

12:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Henrik...jag ska testa.

12:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Oh fy f..n Henrik!!! 732000 träffar. Du vinner och kommer till himlen. *asg*

12:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det blir en MASSA träffar när man googlar Mamselamsen!!! Snack om att alla vet vem ... /Tina

12:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja....men inte lika ånga som Ilva, Gagga och Henrik. Jag tror dom kör med mutor. .D

12:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du är Bäst :)

Grattis till ännu en topplacering ;)

1:13 em  
Anonymous Anonym tycker...

Oj så pass?!?! :)
Så vad betyder det då? Att man är cool eller..? ;)

1:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

henrik! Nä... jag tror du komer till himlen! =)

2:16 em  
Blogger Gagga tycker...

Unnar dig allt gott, det vet du väl! Jag har t.o.m. fuskröstat ju.
TVÅ röster bara idag! Du kan få TVÅ av mig imorgon också om du är snäll. För jag vet hur man fixar sånt.He,he!!

7:51 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka