.

Mamselamsen

tisdag, augusti 23, 2005

Finns kärlek vid första ögonkastet?

Och mitt och förmodligen Gaggas entydiga svar är: JAAAA!!

Min man och jag träffades den 4:e december 1974 och flyttade, till mina föräldrars stora fasa, ihop den 5:e 1974. En dag alltså!!!

När vi träffades sa det, som en viss kunglighet uttryckt det: Klick... klick... klick... klick...klick... och sen var det kört. *ler*

Och nu är det 2005. Och om man inte räknar in vår "time out", har vi alltså varit tillsammans i 31 år. Fy f..n vá gammal jag måste vá!

Bara jag och Gagga som tror på kärlek vid första ögonkastet?

Over and out/Mamselamsen som har Nybbans snyggaste karl.

21 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Min gubbe är massör och det var kärlek vid första kroppskontakten *skrattar* Nu har vi varit kära i över sex år och jag älskar honom bara mer och mer för varje dag, helt underbart!

9:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja.... där ser man! =)

9:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hej

Har du möjlighet att kontakta mig,
malin.larsson@privat.utfors.se

Mvh Malin

10:05 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Absolut! Från den dagen min man o jag hälsade på varandra två gånger samma kväll, och en del av konversationen var: "- Du ser ut att lyssna på einsturzende neubauten o skinny puppy? - Nja, jag lyssnar mest på Velvet Underground." så har jag älskat honom (han har en VU och i princip alla skinny o neubauten-album) och han mig. Fast det tog ett tag innan vi ville erkänna det. 10 år i år!

10:08 fm  
Anonymous Anonym tycker...

eh - det var jag som postade neubauten kommentaren..

10:09 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Malin! Gjort! =)

10:13 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

jag vet att det kan bli kärlek vid första ögonkastet. Vid ett bord för 17 år sen satt en ung man med vackra ögon. Vi pratade inte ens med varann under kvällen, jag tog mod till mig och frågade vad han hade sina vackra ögon till... och sen sa det bara pang... nästa morgon ringde jag till min farmor och meddelade att jag hittat mannen i mitt liv... Så är det, och det blir bara bättre och bättre..

10:17 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jadå. Visst finns det kärlek vid första ögonkastet! ;) En gång satt jag vid en dator, som kraschade, och så vänder jag mig om, för personen bredvids dator hade också kraschat. Och det sa bara Klick, Klick, Klick, Klick, och det gör det än... jag undrar om vi kommer flytta ihop någon gång, dock! :-p

10:19 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nyfiken förfrågan förresten: Hur har din man tagit beskedet om att du är bög? ;-D

10:28 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vid det första ögonkastet var vi alldeles för upptagna med ryktborstar båda två men vid det andra, på hästryggen (inte på samma häst).
Fjorton år sen nu...

10:29 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sia! *asgarvar* Har inte berättat än. Jag kanske bestämmer mig för att vara det i SMYG!! Spela piano och så, när jag är ensam hemma.

10:33 fm  
Blogger Jasmin tycker...

Oj... jag hade en halvdeppig dag.. Men nu har jag hittat hoppet igen.

Tackar damer.

12:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kul att muntra upp....gör mig glad!

12:43 em  
Blogger PGW tycker...

Instämmer med fröken J, kanske finns det hopp ändå. Det finns ju de som hittar nån snygging på rullatorparkeringen på hemmet också, inte ge upp inte ge upp ... *lätt vansinnigt ansiktsuttryck*

12:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Samma sak här.....första ögonkastet..... :-)

2:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag tror absolut - jag och min älskling lekte när vi var små - blev tillsammans 1987 - jag var 17. Sen dess har vi varit tillsammans. Kommer att vara det för alltid också!!

3:29 em  
Blogger Gagga tycker...

Ja, här hamnar man på löpsedeln var o varannan dag! Smickrad! :)

7:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! Du har ju gjort sån reklam för Nybro. Och jag tycker mig märka en viss befolkningsökning runt torget. Så detta är det minsta jag kan göra. *ler sött*

8:38 em  
Blogger Gagga tycker...

Puss på dig!

8:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alla Ni som har kärlek vid första ögonkastet.... varför skriver Ni inte om det? All glädje emottages tacksamt.

11:08 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Njae, första gången jag såg min man var han lite för ung, 12 år. Men jag tyckte nog att brorsans tjej hade en himla söt lillebror. Nästa gång var han 15, och jag tyckte att den söta lillebrorsan blivit ännu sötare, men var för ung.... jag var hela 17.
Men - tredje gången kände vi oss jämgamla. 17-19.... och det är 35 år sen.
Han är väl inte lika ljuslockig och söt längre, ser alltså inte ut som 17 ....

1:01 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka