.

Mamselamsen

söndag, juni 05, 2005

"Nära döden upplevelser" hela natten.

Ja, det blev som jag befarade igår. Jag har under natten haft flera "nära döden upplevelser". Har blivit jagad av oerhört brutala mördare i kulvertar under ett sjukhus någonstans på västkusten. Jag dog inte, men mördaren var hela tiden mig på spåren. Jag sprang och jag sprang och jag......

Vadan detta jagande? Finns en mycket enkel förklaring.

Mitt bästa sömnmedel är att alltid sätta på en CD-bok, innan jag lägger huvudet på min "gosekudde". Så skedde även igår. Dock hade jag inte kollat upp vad det var för en bok, utan la´mig tillrätta i sängen för en god och hälsosam natts sömn. Men ack nej.....10 minuter in i boken låg jag med "Trixie-stora" ögon och undrade om det låg något monster under sängen. (Vågade inte titta efter.)Somnade dock till slut (efter tre mord) in. Och sen började Maran att rida mig.

Aldrig, aldrig mer i mitt liv kommer jag att spankulera i kulvertar. Speciellt inte om de befinner sig på västkusten.

Så mitt råd är: Sätt aldrig på boken "De obarmhärtiga" av Willy Josefsson vid sängdax! Om Ni inte vill ha en oerhört action-fylld natt.

Mitt absolut bästa "sömnpiller" är CD-böcker av Håkan Nesser. Han hade, i alla fall i början av sin karriär för (o)vana att läsa in böckerna själv. Med en bok av och med honom i CD-spelaren kommer Ni att ha drivit in i drömmarnas värld på cirka 27,35 sekunder. Ledsen Håkan, men din röst är bättre än alla sömnmedel i världen.

Ebba von Sydow versus Mamselamsen
- Morgonrocken...tja Ni vet vilken. Luktar ännu värre idag. Har sovit i den i natt.
-Julklappstofflorna....lika skitgrå som i går.
-Trosor. Lite spets runt benen.
/Håhejoj dådå.

2 Kommentarer:

Blogger Lilith tycker...

CD-böcker körs här hemma varje kväll oxå vid sängdags. Ett tips är att inte köra Dean R Koontz heller. Blir lite svårt med sömen :)

11:52 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag lyssnade färdigt på min "kulvertbok" igår. Den var läskig, fast det var fullt dagsljus.
Men nu har jag varit på bibblan och lånat "Skilda verkligheter" av Marianne Fredriksson. Inte mycket "slå-ihjäl" i hennes böcker

12:12 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka