.

Mamselamsen

torsdag, juni 02, 2005

Shoppat "järnet" idag!

Satte mig i min för dagen "pollendekorerade" Huyndai, och för en gigantisk shoppingtur "down-town" i Nybban. Målet för dagen blev Willys för inköp av diverse pasta, ost, prickig korv, köttfärs, plåster och "Dennis-korv" (Himmelskt god rå). "Lasses tobak" för att uppdatera min lottokupong. Har aldrig vunnit något, men som någon vis man sa: "Hoppet är det sista som överger människan". Så man får väl tro på det då.

Mamselamsen versus Ebba von Sydow.
Outfit just nu:
- Joggingskor (får vistas inomhus) Märke: Saucony. Inköpta någon gång under "tidig stenålder" (självklart rea). Något för små, så man kan helt tydligt se konturen av min ena stortå på höger sko.
- Jeans. Calvin Klein. Inköpt i den fantastiska kedjan ROSS i Sacramento. Så där 6 år gamla. 14 dollar. Ohhh...kommer Ni till USA.....missa inte ROSS...ett Ullared med märkeskläder. Ett Mecka för mig.
- Alldels ny lime-grön top, som jag lyckades kladda nagellack på första dagen. Sätter nog en brosch över fläcken på höger bröstvårta. Kan nog bli riktigt chict.
- Beige bommulskofta. Hur gammal? Har nog ärvt den. Ganska "grunge".....vilket egentligen betyder...ser för jäklig ut.
-Strumpor? Måste titta efter. Huuuu....vita tennissockar med reklam på från Sportringen.
-Underkläder. En rejäl magtryckare. Världens säkraste preventivmedel!!

Ebba! Hittat några guldskor än. Om inte....hör av dig...jag har ett gäng.