.

Mamselamsen

onsdag, juni 01, 2005

"Upp till"...och..."från". Va´tusan är det?

Jag håller på att reta ihjäl mig på Tv-reklam där de kör med uttryck som "upp till" och "från".

Exempel: "Vi säljer kostymer med "upp till" 50% rabatt"
Vad fan betyder det? Hänger där tusen kostymer och en av dom är det 50% rabatt på?

Eller: "Vi säljer kostymer från 999:-".
Hänger även där tusen kostymer för fyra tusen pix, men längst inne i ett väl dolt hörn hänger en liten ensam rackare för 999:-.

Jag undrar hur många dom lurar? Inte mig i alla fall, för jag bojkottar av princip alla produkter som har TV-reklam.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Godmorgon Mamselamsen!

Håller helt med dig och tror dessvärre det du anar är helt sant. Många gånger ¨är det precis så det säljer och även om det bara finns en enda koatym till just detta pris säljer de med all säkerhet mer i slutändan. Är man ändå där tittar man, tittar man så hittar man, och hittar man och behöver så köper man :) kanske... Håll ögonen öppna cybervänner, låt er inte luras!

10:17 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack! Trodde att det bara var jag som hade reagerat. Förresten är det inta bara i TV-reklam. Överallt på skyltar ute på stan står det så här.

2:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Klassiskt marknadsföringsknep, i samma skola som att prissätta ngt 99kr i stället för 100kr.

4:46 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp, det är typiskt sånt här, man lär i grunderna i marknadsföring. Börjar känna mig otrolig internationell. Australien och Dubai. Snart kommer Camilla igång också (hon har lovat) Då har jag LA här också.

7:57 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka