.

Mamselamsen

fredag, juni 03, 2005

Nån form av semester.

Har gått på semester idag...eller? Jag sa till Amelie (big boss i Nybban) att det var OK att ringa under sommaren om något projektjobb. Har i alla fall fått iväg sista orderbekräftelsen. Och nu sitter jag här vid datorn och väntar på att klockan ska bli tre, så vi kan åka ska iväg på 60-årskalas. "Gamle Tom" blir riktig gubbe idag! Annat är det med mig, som fortfarande sprudlar/lider av "pubertets-känningar"? Stackars min familj, som har en fru och en mamma som aldrig blir riktigt vuxen. *ler förnöjt*

Ok Ebba....here we go!

Ebba von Sydow versus Mamselamsen.
-Röda linnebyxor. REA naturligtvis på Duveskogs för 5 år sen. Lite häftiga, om det inte hade varit för dom snedställda fickorna. När man gått en bit, så kryper det vita fodret i dom upp och ser ut som två små magväskor....en på varje höft.
- Blå-vit-rödrandig top. Hmm..ganska ny....men REA! Snygg men tajt. Varenda lite "love-handle" syns perfekt. Men det fixar jag med...
- Blå Lacoste kofta. Minst 10 år gammal. Har inte en aning om hur den kom i min ägo. OK, men något "sticksig"
- Strumpor. Som vanlig mina "sex-dödare" Nytvättade!!!
- Skor. Ja, vad tror Ni? Guldskor så klart. Inköpta på "Magasin Lou", när hon hade 75% rea för 4 år sen. Köpte faktiskt två likadana par. Jag älskar dom. Går bara in i den affären när det är minst halva priset. Då är det hyfsat normala priser.
-Väska. Min giganiska GULD-väska. Inköpt som många av mina väskor i "Fashion district", LA. Den är hur guldig och plastig som helst. Men rymmer allt från pärmar till ett läppglans, som jag för övrigt aldrig använder. Förstår inte varför jag alltid släpar med mig det. Förmodligen vill jag verka lite "flashig".

Nej nu måste jag komma på något riktigt vackert att skriva på kortet till Tom. Man måste vara snäll!.......speciellt som det vankas fillipinsk mat.

Ska förresten byta om innan vi åker. Kanske uppdatering. =)



Uppdatering kl 18.22

Så var man hemma igen från Toms kalas. Efter fyra portioner smörgåstårta(de´e gott de´), en stor bit gräddtårta, massa kaffe, mineralvatten (jag körde), ett fat med exotiska frukter, och multum med godis är jag i hemmets lugna vrå igen. Ska lägga mig i soffan och filosofera lite över hur många kalorier och kolhydrater som just nu dansar vals i mitt mag-tarmsystem. Ska nog neutralisera det hela med ett glas vin eller två om en stund.

OK Ebba....kalasoutfit!

-Klänning. Vinröd med stiliserade rosa blommor på. Fick den av min "lilla Hummer" (make) på Mors dag Märke:....måste kolla......."Street". Hmm...säljer inte Magasin Lou det märket? Dom har inte rea nu. Han är helt galen som betalat fullt pris!! Eller så älskar han mig kopiöst. Hoppas på det sistnämnda.
- Skor. Beige krokopräglade pumps med slingback. Urläckra, även om tårna kommer lite i kläm ibland. Sko Dej. 200:-
- Rosa bolero. Också "Street" (Magasin Lou)! Han är nog galen i alla fall. Så mycket kan han ju bara inte älska mig.
-Stay-ups. Blanka!!!!
- Ja, så var det "magtryckaren". No comments.
- Klocka. D&G (faktiskt) Mors Dagspresent för två år sen. Den glittrar och glittrar och glittrar....

Om någon undrar varför jag har så mycket guldigt och glittrigt, så beror det på att jag ska vara fullfjädrad "julgran" när jag är sextio. =D