.

Mamselamsen

torsdag, maj 26, 2005

Inte så lätt när man är ny. Men här kommer mina böcker.

Jag fattade ju för tusan inte att jag skulle skriva i min egen blogg om mitt bokintresse. Men här kommer det!!!

Hur många?
Hmmm...det blir något tusental. Inkulderat allt som nu står i kassar överallt.

Senast köpta?
"Poeten" av Michael Connelly

Senast lästa?
Har alltid två på gång.
"Poeten" Michael Connelly
"Liftarens guide till galaxen" Douglas Adams. (fjärde gången jag läser den)

Mina 5 favvo-böcker?
"Processen" Kafka. (Ska snart ta fram den igen) Ruggigt aktuell fortfarande.
"Pojken som kallades det"
"Introduktion till socialpsykologi"
Angelöw-Jonsson. (Där skådade jag ljuset.)
Och självklart alla Stockholmsskildringarna av Per Anders Fogelström.
Alla "Lottaböckerna" av Merri Vik (Oh, vad jag älskade dom.)
Sist men inte minst. Böckernas bok!! "Samtal med en kalkelvägg" av Lars Hesslind. En bok där han förklarar varför antalet lästa ord kan sättas i relation till våld. LÄS DEN!!!

Vem jag skulle vilja svarade på dessa frågor?
Jag har faktiskt ingen Bloggare, som jag skulle vilja skriva om sina böcker.......jag känner inte så många än.

2 Kommentarer:

Blogger Jenny tycker...

Åh visst är dom bra, Stockholmsskildringarna av Fogelström.
Samtal med en kakelvägg låter nått, det får nog bli nästa inköp.

1:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, den är faktiskt urbra! Skrev ett arbete på högskolan, med utgångspunkt från denna bok. Det är inte så himla länge sen. Började plugga när jag var 45. "All ädel frukt mognar långsamt"...... sägs det- =)

10:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka