.

Mamselamsen

onsdag, maj 25, 2005

Jag tror det blir en fantastisk idag också.

Vunnit två omgångar i Chicago! *ler djävulskt* Detta bäddar för en totalt framgånsrik dag. Det är värre för min älskade. Inte nog med att han är en slagen man, han måste klippa gräset också. Våra 300 kvadratmeter, känns som gigantiska fotbollsplaner. Vad är det för fel på oss? Alla pratar om hur härligt det är att påta i trädgården. Jag fattar inte vad dom menar, när man måste ligga på alla fyra och slita och dra i allt, som förtillfället är gult. Vi har nämnligen en mycket, mycket prunkande odling av maskrosor på vår tomt. Så för att inte grannarna ska komma och lyncha oss, tar vi ut gräsklipparen och halshugger dom istället. ( Maskrosorna alltså...inte grannarna.)

Jag är så glad att vi efter sommaren ska flytta till ett hus uppe på stan. Inte ett grässtrå så långt ögat kan nå. Bara asfalt och en urna med "kinesisk kärleksört" En blomma med ett sånt vackert namn, kan man ju inte bara döda. Så den får väl finnas kvar.

Hm...undrar om vi har någon bensin hemma?

Ebba versus Mamselamsen: Kädsel idag:

- Ett par djävulskt urtvättade byxor. 15 år gamla.
- Vit top från Target.
- Mina fantastska nylonknästrumpor.
- Underkläder? Nja...inget speciellt upphetsande.
- Bandera. En gammal trasa jag hittade bland stövlarna i hallen. Duger gott att dölja mitt skitiga hår.
- GULDSKOR! Ska snart bytas ut mot ett par 10 år gamla sneakers som inte får vistas inomhus p.g.a sin dödligt äckliga odör. Men sköna är dom!

Vad har du Ebba?