.

Mamselamsen

söndag, maj 22, 2005

Nu har jag förslösat flera timmar av mitt liv.

Vad har hänt? Det känns som Europa har utvidgats åt öster. I alla fall när man lyssnar på Melodifestivalen (Det som förr kallades för Schlagerfestivalen!!!). "Arabmusik" i nästan varje låt. Till och med från England! Hade jag velat höra denna sorts musik, hade jag fixat kanaler på TV:n från länder med denna musik. Jag vill inte höra klanger som inte stämmer för mig....jag är urtrött på alla dessa dj...la trummor och blåsinstrument. Ja, vad är det för blåsinstrument? Tidigare idag tyckte jag det var nån form av flöjt, men det låter mer som en sån Kazoo jag tutatde i som tonåring.

Jag må anses som gammal och oflexibel, men detta är absolut sista gången jag lägger flera timmar av mitt liv på ett TV-program som skulle kunna vara direktsändning från någon form av nationaldag i Indien (Nu får ju visserligen inte detta land vara med).

Jag vet inte än vem som vinner. Måtte det bli Malta, Norge eller Israel. Det går även an med Sverige. Nu ska jag sitta här och sura resten av kvällen. Så det så!

Asch, jag tar mig en cognac så kanske det hela blir lite roligare.....för har jag suttit framför TV:n i flera timmar vill jag ta mig tusan se upplösningen.