.

Mamselamsen

måndag, maj 23, 2005

Hurra, jag har fått arbetskamrater!!

Efter att jobbat i nästan trettio år med min älskade make, har jag fått kvinnliga arbetskamrater. Jag förringar därvid lag inte min man. Men nu för tiden känns det lite mer meningsfullt att diskutera handväskor, skor och sånt. Jag menar, hur exalterad blev han när jag berättade att de sålde skithäftiga lime-gröna väskor på HM för bara 129:-? Nä....inte mycket. Han föredrar diskussioner om planslipar, skruvmejslar och sånt. Jag vet, att det är det där gamla könsrollstänkandet....men jag skiter i det. Jag ÄLSKAR handväskor! Nån som missat det?

Idag har vi flyttat veden. Ja, just det....flyttat. Vi lämnar jädrar inga vedpinnar kvar här, när vi flyttar upp till stan i september. Vi kommer att få fyra kakelugnar att "göda". Änligen kommer den "lille pyromanen" i mig att få leva ut till fullo.

Nu är klockan snart halv sju och jag känner mig lite förvirrad om vad jag ska göra ikväll.
"Big Brother" är SLUUUUUUT! *snyftar lite*. Jag kanske ska börja sortera min knappar redan nu. Jag behöver ju nödvändigtvis inte vänta till nästa "Melodifestival".