.

Mamselamsen

onsdag, maj 25, 2005

Relativitetens båda sidor.

Med två "Exidrin migraine" överlevde jag huvudvärken och nu är den som bortblåst. Medan jag låg och slickade mina sår, kom jag att tänka på hur relativa många saker är. Exempelvis "Chicago". Alla säger att det är roligt med kortspel. Men när vi spelar här, är det bara en av oss som tycker det är kul, medan motspelaren tycker det är pest. Pestkänningarna kommer alltid från den som ligger under i poäng och förlorar. Alltså är kortspel bara relativt roligt.

Massage anser alla är härligt. Men det är det ju bara för den som får massage. Jag tycker det är väldigt o-härligt, när jag ger massage. Alltså bara relativt härligt.

Så Einstein var inte helt ute och "cyklade" med sin Relativitetsteori.

Nu ska "banderan" av och mina sneakers ska förpassas till verandan igen. Dags att hoppa in i duschen. Hoppa, var väl kanske att ta i, men in i duschen ska jag i alla fall.