.

Mamselamsen

måndag, februari 15, 2010

Detta med Internet.

Jag har ju florerat här i en hel hop med år och jag har märkt en markant förändring på hur jag beter mig nu för tiden.

Jag är så otroligt mycket mer försiktig med allt. Min blogg har blivit mycket mer oprivat om man jämför med de första åren.... jag skriver aldrig på några upprop eller namninsamlingar... jag går aldrig med i några grupper på FB.... lägger inte till några applikationer.... jag klickar bort 90% av alla mail, utan att ens öppna dem... har avregistrerat BUZZ på G-mailen.

Jag har nästan blivit maniskt försiktig med allt.

Innan jag lägger ut ett inlägg på bloggen tänker jag igenom... säkert tio gånger innan jag klickar ut det. Att ångra sig efter publicering och sedan deleta... bad idea, efter som många följer en på Blogovin... eller vad det heter... och vad jag förstår, ligger inlägget där även om man deletat det.

Namninsamlingar. Nope. Har man skrivit på där, är man för evigt synlig på Google..

Alla grejor som de vill att man ska gå med på på Facebook. Inte det heller... det finns så mycket skit på FB så jag är überförsiktig. Och... jag lägger inte upp en massa foton på mig... t.ex där jag festar järnet... vilket visserligen inte har hänt på år och dar... eller gör andra saker som kan få människor att undra vad jag är för en konstig figur. Och skulle andra människor ha tagit "konstiga" foton på mig och lagt upp på FB, har jag tagit bort taggningsfunktionen.

Jag vill gärna vara kvar på Internet, men inte helt synlig och transparent för alla.

Over and out/Mamselamsen

3 Kommentarer:

Blogger gila tycker...

Har alltid varit försiktig så varken min hemsida eller blogg visar vem jag är. Det är bara på Facebook mitt riktiga namn syns. Måste kolla det där med taggningsfunktionen.

8:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gör det... för tänk om det dyker upp fyllekort på dig där. :-)

8:39 em  
Blogger gila tycker...

Njaa, då lär de vara så gamla att allt är preskiberat!

10:56 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka