.

Mamselamsen

måndag, februari 15, 2010

Mamselamsen funderar lite.

Är det kvinnliga släktet ovanligt hårdhudade och tåliga? Jag ställer den frågan efter att under flera år kollat på kvinnors/tjejers klädsel mitt i smällkalla vintern. De står där halvnakna medan killarna är rejält påpälsade.
Bild två
Faksimil stureplan.se

Bild1
Faksimil Foki/

Bild3
Faksimil stureplan

Jag hoppas att det beror på att kvinnor är mycket tuffare, starkare och tåligare än det "o-täcka könet"... och inte att de till varje pris vill vara sexiga.

Själv sitter jag här i raggsockar och dubbla morgonrockar och fryser arselet av mig. Men jag kanske inte är någon riktig kvinna, utan bara en käring med ovanligt lågt K-värde*.

Over and out/Mamselamsen

* K-värde

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Här är en med pyjamasbyxor, tröja och filt.
K-märkt?
/Gerthie

11:00 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

:-)

11:06 fm  
Anonymous Anonym tycker...

De där tjejerna kommer säkert också i flanellåldern.

Just nu jagar de "det stora kapet" och då fryser de hellre bara de gör ett kap.

11:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

När jag hittade mitt kap hade jag papiljotter i huvudet! :-)

12:28 em  
Blogger Rexxie tycker...

...och inget mer än papiljotterna i håret? Hmmm....

:-)

1:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hahaha... Jo, huckle.

1:47 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka