.

Mamselamsen

lördag, februari 13, 2010

Februari är den värsta månaden.

Aldrig förut i mitt liv har jag avskytt vintern så mycket som i år. Känns som om jag har frusit konstant...även när jag varit inomhus. Bara tanken på denna vintern har gjort att jag rent psykologiskt har varit genomfrusen på ryggen och runt anklarna... i två månader.

Särskilt februari känns tung... rent för dj*vlig.... och till på köpet är det skottår, så vi alla måste genomlida en extradag.

Men det finns en ljusglimt. OS! En fantastisk anledning till att grotta in sig och inte sticka näsan utanför dörren. Sen... när OS är slut, då är vi inne i den första vårmånaden och jag kan börja spira lite.

Tack OS, för att jag överlever.

Over and out/Mamselamsen


Uppdaterad! OK... inget skottår.... men det känns så. :-)

8 Kommentarer:

Blogger Fnuttisen tycker...

Ja nu får det vara slut på skiten, man blir ju isolerad. Om 3 veckor kommer Africa och valpen hem och det skulle vara roligt att kunna ta ut valpen. Men med det här vädret så går det inte.

Det är väl inget skottår iår? Har för mig att det är 2012!!!! :-)

Önskar dig en trevlig helg trots allt jä*la snöande.

Kram Susanne

10:29 fm  
Anonymous Tess/ibess tycker...

Näe, inte är det skottår i år inte =) Det är bara 28 dagar i februari ;o)

10:35 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Va... ocjh jag som tyckte att jag Googlat så ordentligt. :-)

10:41 fm  
Anonymous Anonym tycker...

So what - då är vi en dag närmare mars:-)

F.ö så tycker jag att januari är värst, men den här vintern är bara jobbig oavsett vilken månad som vi befinner oss i.

12:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja! Jag brukar inte gnälla om vinter... men i år... MASSOR!

1:05 em  
Anonymous Gerd tycker...

Den här vintern har hittills varit som en normalvinter var i min barndom. Lång,kall och heljävlig. Även en norrlänning kan avsky vintern. Undrar varför jag bor kvar häruppe!?

6:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nää så minsann - du MÅSTE ut och rör på dej så att du inte blir benskör!!!!

Det är allvar - var rädd om dej.

10:22 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gerd_ Det kan man VERKLIGEN undra.

Anonym: Hur gammal tror du att jag är? :-)

11:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka