.

Mamselamsen

torsdag, december 10, 2009

Nobelpriset delas ut idag

I kvällstidningarna får man hur mycket tips som helst om vad man får och inte får göra på Nobelfesten. Typ... vanlig hyfs.
N
Fasimil.

Men jag kommer inte att ägna dagen åt det hela. Tycker att det är en rätt långtråkig tillställning... om än väldigt stor ute i världen... i vissa kretsar. Vill jag veta mer om de som kommer att vinna priser, läser jag hellre om dem, än att lyssna på ett evigt malande i TV.

Sen börjar festen. Nä, inte jättekul det heller... då jag inte är särkilt intresserad av vilka klänningar folk har på sig... eller att titta på kungafamiljen när de sitter och äter... och ojja mig över deras urringningar... eller beundra deras smycken och håruppsättningar... sen är jag inte heller intresserad av att lyssna/titta på folk som, som vanligt framför musik eller dansar i trappan. (Trots att bekanta som vanligt ska dit... så ignorerar jag det)

Jag kommer att ägna dagen åt att laga julgodis, medan jag spelar Bosse Larssons jullåtar.

Så okulturell är jag!

Over and out/Mamselamsen