.

Mamselamsen

lördag, november 14, 2009

Fortfarande följer jag de "blonda" bloggarna....

... och minns tiden när jag låg bland de 10-12 mest lästa i Sverige. Hu, det var en hemsk tid.... och rolig.... fast mest hemsk... stressande. Så pass stressande att jag till slut tog bort mig själv från alla topplistor... tog en lång time-out. När jag sedan kom tillbaka, hade många glömt bort mig... tack o lov.

Idag är Ni bara en bråkdel som läser här.... och det känns skönt. Ingen press på mig och jag kan låta bli att blogga om jag känner för det... för jag skiter liksom i ifall någon läser eller inte. Har inte kollat min räknare på ett par veckor. Man kanske skulle göra det nu? Vänta! (Om jag minns inloggningen.)
Räknare
ofantligt spännande var det igår... och då bloggade jag inte en enda gång. Nästa gång jag kollar min räknare blir väl till jul... eller så.

Så att ligga i topp på Bloggportalen... stackars människor. Jag anar vilken stress och desperation som döljer sig bortom texterna och bilderna på bloggen, för att behålla sin position och helst stiga.

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Visst är det skönt att inte ha krav på sig själv. Eftersom jag aldrig haft mer än 100-200 per dag (numera når det knappt 100-strecket) har jag ingen press på mig.

Men - det konstiga är att ju mer sällan jag skriver nåt, desto högre kommer jag på 50-i topp-listan... och där ligger du överst i alla fall.

Det går rätt fort att komma ifrån bloggandet, men jag tycker det är roligt med alla kontakter jag fått, även om många försvunnit spårlöst ut i rymden.

6:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vilken lista?

Har jag glömt att ta bort mig någonstans?

6:34 em  
Blogger Prettomorsan tycker...

Men jag är minsann kvar! ;)
Och läser menar jag. ;)
.... men känn ingen press!

1:14 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Nyligens 50-i-topp.

De perioder när jag är inaktiv på bloggen, åker jag upp... skriver jag ofta åker jag ner. Fattar nada. Men som sagt, jag bryr mig inte, jag har mina trogna och tävlar inte.

5:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Madelene: Känner "nada" press nu för tiden. :-)

Bloggblad: Visst ja! Den kan man visst inte ta bort sig från

5:19 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka