.

Mamselamsen

tisdag, november 10, 2009

Åkte nästan på en utskällning igår.

Bara för att jag berättade att jag inte ska vaccinera mig. Jag var osolidarisk... och att personen tyckte att det var tur att jag bor så långt bort... för hon skulle inte våga umgås med mig som ovaccinerad... som den smitthärd jag är. :-)
Gris
Men i och med att vi känner varandra så bra, blev vi inte osams. :-) Hon bara konstaterade, som så många gånger förr... att jag än en gång är käringen mot strömmen.

Men jag älskar henne ändå!

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag är också kärringen mot strömmen

10:52 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

:-)

10:57 fm  
Anonymous Tess/ibess tycker...

Jag mä.
Och varför detta skitsnack om att man är osolidarisk om man inte tar sprutan? Jag stannar hemma om jag blir sjuk, då är jag jäkligt solidarisk för då träffar jag inte någon alls som jag kan smitta (jo, sambon förvisso). Är inte det viktigare än att ta en spruta som lurar folk att tro att de inte kan bli sjuka alls? Och så går de till jobbet och har sjuknärvaro istället.

Suckar bara åt det...

11:06 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Exakt så känner jag också.

12:44 em  
Blogger Meeri tycker...

Ååååh vad glad jag blir. Det finns folk som tänker som jag!!! :)Förresten kan man frakta omkring virus även om man inte är sjuk så då är det nästan värre att vara vaccinerad. Om jag är sjuk vet jag ju i alla fall att jag smittar liksom!

Jag VILL inte. Min magkänsla säger nej. OM jag gör't är det på grund av grupptryck. Usch.

1:57 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka