.

Mamselamsen

lördag, november 07, 2009

Så lätt att glömma en artist när man bara har dem på vinyl.

Jösses, när jag hittade hene på Youtube.... och spelade min favoritlåtar.... reste sig håret på huvudet. Hennes låtar har betytt mycket för mig när jag var yngre.... både att texterna berörde mig.... och jag många gånger uppträdde med dem själv.

Denna versionen är bättre än den med Sinatra... tycker jag i allafall.



Nu ska jag lyssna igenom alla hennes låtar... och njuta av en unik och magnifik röst... med hur mycket känsla som helst.

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Du får ta och spotifya henne!

12:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Har inte Spotify... har inte riktigt fattat vad jag ska ha det till. Vill ju inte ha musik på när jag sitter vid datorn.

10:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka