.

Mamselamsen

fredag, november 06, 2009

En tanke dök upp.

Jag skrev ju ett långt inlägg i går om Melodifestivalen... och vips kommmenterade en låtskrivare... och vad jag förstår, ett proffs... som tydligen är med i detta jippo. Han/hon hade tusen argument på varför bara vissa låtskrivare regelbundet kommer med. Och jag kan förstå att de har kontakterna... de har utrustningen... och känner Mr Björkman himself.

Men det jag även känner när jag läser alla hans/hennes argument, är en rädsla för konkurrens. Det kan ju trots allt finnas låtskrivare "outthere" som inte har slickat röv på Mr Björkman... inte har alla kontakterna... inte har all teknisk utrustning. Och de... de får f*n i mig inte släppas fram i ljuset... för då kanske de blir tvungna ta ett steg tillbaka.

Jag vet inte... det vara bara en känsla jag fick.

Så... om du Låtskrivaren läser här idag... vilket jag inte tror.... jag tror att du är väldigt rädd om din position.... och det har jag stor förståelse för... för det är som i programmet Project runway.... "you´re in or you´re out".

Jag vet... jag nosade på musikbranschen för "100" år sedan.... men ville inte ställa upp på villkoren.

Nu skiter jag i det... och sätter på en skiva... en CD-bok.... lyssnar inte mycket på musik längre.

Over and out/Mamselamsen, som önskar alla en "happy friday".

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Du var inte ensam om att uppfatta det så ;-) men man kan ju ha fel//Sissi

11:43 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Självklart vaktar han/hon sitt revir.... det hade jag gjort. :-)

1:01 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka