.

Mamselamsen

fredag, november 27, 2009

Det är mörkt i Guds hus!

Adventsljusstake
Men ikväll tänds det upp! Fredagkväll före första Advent är OK att tända upp. Igår var det så himla mörkt i huset... alla lampor borttagna och det stod släckta ljusstakar i varje fönster. Men som sagt... ikväll smäller det.

Vi har inte Adventspyntat fullt ut... gör inte det förrän på tisdag... efter att fönsterputsarna har varit här. Och om Ni tittar på bilden, så ser Ni att fönsterna verkligen behöver putsas. Vi har inte gjort det på fyra år... då vi båda är skiträdda att hänga i krokig arm på tredjevåningen... samt att det är väldigt knepigt att putsa treluftsfönster på utsidan... särskilt ett av dem. Inte begriper jag heller hur fönsterputsarna ska bära sig åt för att putsa tornfönsterna på utsidan... men det å andra sidan är ju inte mitt problem.

Lyx med fönsterputsning... och gör man det var fjärde år... känns det extravagant... och konstigt. Allt utanför, kommer ju huxflux att bli så himla klart och skarpt.

Over and out/Mamselamsen


Får se om utebelysningarna hinner bli klara. Stephan har tusen ursäkter för att komma undan. Nyss kom han och muttrade om att det blåser för jäkligt ute. Men jag får väl klappa lite på honom och locka med skållhet glögg var tjugonde minut.... det brukar funka.

2 Kommentarer:

Anonymous Amanda tycker...

tror du på Gud ?

7:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, jag tror på Gud... men jag tror inte på religion.

3:48 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka