.

Mamselamsen

onsdag, november 25, 2009

Mina älskade Pantertanter.

Siwan-Lill-Babs-Ann-Louise. Iallafall Siwan. När man vill sjunga och gapa i bilen eller är hemma i köket, är massor av hennes låtar att rekommendera.... "Flickor bak i bilen", "Tunna skivor"... för att inte snacla om "Bergsprängartango". Så jupp, en samlingsskiva med Siwan står med på min önskelista till jul.

De "dissar" Idol.... och jag kan till viss del förstå dem. Unga människor som blir kapade vid fotknölarna är smärtsamt att se (det är därför jag aldrig tittar på de första uttagningarna).... och det vill till att de har någon som står i kulisserna och fångar upp dem. Och likaså att många av dem tror att de är stjärnor... hur många kommer vi egentligen ihåg från de andra säsongerna?

Att vara med i Idol... då krävs ett stort nätverk av uppfångare och är man bra, då krävs kontakter in i branschen.... och att man är ofattbart hårdhudad... och är bra på att slicka r*v. Det är en hård bransch... den hårdaste av alla.

Over and out/Mamselamsen
.................................................................... ...................................

Och som av en händelse, länkar jag till en som inte kom med förra säsongen. De tyckte ju att hon var för country. Men om du kommer hit som ny läsare, kan du ju alltid trycka på länken... hon uppträder nämligen på sin blogg.... med sin egna musik och ibland är det lite covers. Hon är bra, men inget för Idol.

HÄR!

Igår kväll la hon upp fruktansvärda foton på sig själv.... här grönögd.
Camilla grönögd

1 Kommentarer:

Blogger Camilla tycker...

Haha...jag ser ut som Bridget Jones..

12:44 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka