.

Mamselamsen

onsdag, september 02, 2009

Jag undrar vad syftet är med det hela.

Läser på DI är kronofogden ska avhysa människor som ibland övernattar i sina bodar... i detta fallet sjöbodar. Jag fattar inte varför de inte får det och hur kommer det sig att Kronofogden kan avhysa människor som äger sin bod och inte har några obetalda skulder. Har Kronofogden fått nya befogenheter som inte jag känner till?

Undra hur Kronofogden ställer sig till om jag tältar bredvid min bod och bor där i ett par dagar... för det är väl så länge som man enligt Allemansrätten får tälta på ett och samma ställe... väl?

Eller hur ställer de sig om jag tar med en hoper pinnar och bygger mig en tillfällig kåta bredvid min bod? Kåttält.

Undrar hur det skulle funka med ett "tält" byggt av träskivor... ett uppfällbart litet trätält med snören och allt.

Och sen efter de tillåtna dagarna tar jag ner mitt "tält"... flyttar tio meter och smäller upp det igen. Det borde väl funka.... nu när man inte får övernatta i sin egna bod.

Fast ärligt... vad sjutton skulle det göra om människor ibland övernattar i sina bodar?

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Anonymous Tessibess tycker...

Jag tror de har för lite att göra. Numera anlitas nämligen inkassoföretag för inkrävande av pengar från folk, då kronofogden inte gör det jobb de egentligen är satta att göra. Inkasso tar helt enkelt över ärendena från fogden.

8:28 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men detta är väl inte Kronofogdens jobb? Jag trodde att sådant låg på polisens bord.

Men va f-n, låt folk få övernatta i sina bodar.
/T ss

8:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tessibess: Ahaaaa..... det är så det är.

Tss: Mm... jag undrar också.

9:07 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Är det inte någon som har fått något om bakfoten eller fått reda på "nyheten" av någon som själv har råkat ut för detta och inte
ville berätta hela sanningen?

10:27 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vet inte... vet du... berätta i så fall gärna det här.

10:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka