.

Mamselamsen

torsdag, september 24, 2009

Dagens "to do".

Inte en susning, men det finns en sak som jag med all säkerhet vet att jag inte ska göra. Skördefesten på Öland.
Skördefesten
Faksimil fr. ostran.se

Jag har aldrig fattat den grejen. Folk vallfärdar till Öland för att sedan ligga i milslånga köer kors och tvärs över ön, för att titta på grejor av folk som kallar sig konstnärer. Öland är nämligen lite som Hollywood... där alla är skådespelare... men jobbar med annat för att kunna försörja sig. Och sen... när man väl trängt sig fram till någon restaurang eller liknande... ska man äta saker, som med allra största sannolikhet innehåller pumpa.

Och vad det gäller den biten, om konstnärsskapet på Öland, är författaren Barbro Lindgren och jag helt överens.

Over and out/Mamselamsen

6 Kommentarer:

Anonymous Cian tycker...

Vadåååå tuftad ull och pumpa är väl kul?

Jag är lite ledsen faktiskt..Maken och Simon åker ner till Öland v41-v43 och jag får fanimej i helvete ingen semester godkänd!
Jag blir ensam och övergiven i 2 veckor medan dom är på öland och njuter!

Kramkram

11:36 fm  
Anonymous T ss tycker...

På Konstrundan på Österlen under påskhelgen visar en stor mängd konstnärer sina alster. Hujedamej!
/T ss

12:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Nja.... smaken är som baken...

Men Öland på hösten är underbart... efter den där festen.

12:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tss: Jupp... samma sak där.

12:12 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Det är lika illa på Österlen.

Till helgen är det Äppelmarknad i Kivik och milda makter så många "konstnärer/hantverkare" som föröker kränga sina alster där

5:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jupp... kan jag tänka mig.

10:52 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka