.

Mamselamsen

onsdag, augusti 19, 2009

Jag vill inte behöva säga "Vad var det jag sa".

Läser i Aftonbladet att Bolts närmaste träningskompisar har åkt dit för doping. Jag skrev en lite blänkare längst ner i ett inlägg, där jag var så glad över att Bolt slog världsrekord...om att jag hoppades på att han inte var dopad... och jag vill inte få rätt... vill inte säga, "vad var det jag sa".

Om de plockar Bolt... kommer jag att bli så ofattbart besviken... och än en gång bli påmind om två saker.

- Om saker verkar för bra för att vara sanna, är de förmodligen det.
- Lita aldrig på någon utanför familjen.

Det är så trist att alltid behöva bära på dessa två "mantran"... men tyvärr visar det sig kanske ännu en gång att det är nödvändigt... för att skydda sig själv.

Vad är det för fel på människor?

Ärlighet och rakhet... är det något föråldrat som har gått i graven... till fördel för lögner och lurendrejerier?

Jag må vara "a pain in the ass" ibland.... men jag är åtminstonde rak och ärlig... och vet inte om jag medvetet någonsin lurat eller ljugit för någon... och det är ju inte alltid så himla populärt.... men jag fortsätter väl att vara "a pain in the ass".. för jag hatar lögner och lurendrejerier.

Over and out/Mamselamsen

Uppdaterad.

Tron på mänskligheten har börjat återkomma... det var bara rykten. F*ck you... journalisten på Aftonbladet!

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Om du hatar lögnare så hatar du Mats Wennerholm eftersom han har ljugit om att Bailey var dopad.

12:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Om det är så... att Bailey intye varit dopad.... under, före eller efter Vm.... ja, då avskyr jag honom. Jag hatar aldrig personer.... bara deras beteende.

12:23 em  
Anonymous Sebbe tycker...

Hahah, palla med människor som bloggar baserat på artiklar i horbladet, expressen psv.

Patetiskt, speciellt med tanke på att våra kära kvällstidingar knappast har skrivit mycket sanningenligt dom sesnaste 10åren. Det lilla som är sant har dom "snott" genom att flumma runt på diverse forum ute på nätet.

Good luck!.

12:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sebbe: Vi får väl se vad som är sant eller inte.

12:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag föreslår följande: läs ALDRIG aftonbladet eller expressen. 90% av det som skrivs är rent skitsnack eller överförenklingar. Vill man få riktiga nyheter gör man bäst i att undvika de blaskorna.
Som extra bonus slipper man deras hopplöst dåliga (och tunga) sidor.

2:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vet... men idag gick jag på det.

6:40 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka