.

Mamselamsen

måndag, augusti 17, 2009

Varför slutade jag som dansbandshoppa?

Det finns ju grova pengar att tjäna där.... se bara på Scotts. 100.000:- per spelning är ju inte kattskit.

Och vi.... vi som bara fick bara runt 2-3 tusen per spelning. OK för att det var trettiofem år sedan... men iallafall! Fast det var nog inte så himla pjåkigt på den tiden.... jag kunde ju leva på att åka runt och gapa och skråla.
Accident
Och tänk så snygga vi var... allihop! :-D

Men... någon ny sångkarriär finns nog inte i sikte för mig... rösten har försvunnit... förmodligen försvann den ur kroppen samtidigt som jag fick barn... för rösten sitter nu hos ungarna. Hos en i lönndom... och hos den andra lite mer publikt... typ HÄR!

Nu för tiden sjunger jag endast i duschen.... och i köket på fredagar, när jag "Matskapar"... och det är mer än tillräckligt... påstår min man. :-)

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Blogger dyermaker tycker...

Men... ni hade ju vanliga kläder..? ;)))

5:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Haha... du har inte sett scenkläderna. Lars-Christers kan slänga sig i väggen. :-)

5:41 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka