.

Mamselamsen

söndag, augusti 16, 2009

Igen!

Har precis hört Hjärt- lungfondens tiggerier igen. Tiggerier om testamentsgåvor. "Du kan testamentera allt till oss... eller en del... typ 10%."

Jag tycker att det är så himla osmakligt alltihop. Varför tigga om arv... hos gamla och ofta känsliga människor? Varför kan de inte tigga pengar av människor som lever och i så fall ger, innan de är döda.

Jag hänvisar till det inlägget jag skrev om häromdagen.

Jag kopierar.

Hjärt-lungfondens reklam ger mig en dålig smak i munnen.

"Ni vet... den reklamen där de tigger testamentsgåvor.

Ungefär samma dåliga smak i munnen som jag fick, när jag bodde i en liten nästgårdshåla.... där ortens mäklare var en ständig besökare på äldreboendet. Han tog reda på vilka som inte hade så långt kvar... och vilka som var husägare. Han började besöka dem... hade alltid fikabröd med sig. Men han gjorde det inte för att han var en allmänt snäll och hygglig människa... utan endast för att "mjuka upp" dessa gamlingar och få dem att sedan få skriva på papper om att just han skulle få sälja deras hus.

Just en sådan sur och fadd känsla får jag i munnen när jag hör Hjärt-lungfondens reklam på TV."


Känns inte alls bra alltså... har ingen som helst lust att donera något över huvud taget... inte med sådan reklam.

Over and out/Mamselamsen