.

Mamselamsen

fredag, augusti 14, 2009

När vissa köper godis.....

.... då köper jag det här.
Bönor
... och det har jag gjort i flera år.

Så mycket godare... härligt krispiga att sätta tänderna i... för att sedan inte tala om hur mycket nyttigare de är... och att jag blir proppmätt. Ett smaskigt mellanmål, helt enkelt.

Jag förstår inte artikeln om att svenskar skulle vara dåliga på att äta grönsaker. Här finns alltid massor med grönsaker.... av alla de sorter... och särskilt nu, när alla grönsaker är larvigt billiga. På vintern är det lite värre... men i frysdisken finns då fortfarande svinbilliga grönsaker... typ 1 kg haricot verts för 14-15 kronor.... för att inte snacka om broccoli.

Oh... vilket trist inlägg.... där jag klappar mig själv på axeln. :-)

Men jag älskar grönsaker.... helst råa.

Over and out/Mamselamsen