.

Mamselamsen

torsdag, augusti 13, 2009

Hurtbullen i mig, behöver väckas igen. Uppdaterad.

Tänk så fort det går att bryta en vana. Har som jag skrev nedanför, inte motionerat regelbundet de sista två veckorna. Visst... det har blivit en och annan språngmarsch.... men inte regelbundet... och inte med den energi som jag vill ha.

Nu sitter jag här och ska ta tag i sakerna igen... typ sätta på mig träningskläderna och sätta på mig skorna... och bege mig ner mot Pukeberg.

Åh... det känns tungt... oh, så jobbigt... undrar om det snart börjar regna.... för i så fall får hurtbullandet vänta.

Men inget regn i sikte.... oh, så jobbigt och svettigt... jag vill ju bara halvligga här med fötterna på bordet och knattra på tangenterna... prata i telefon... och med en stor mugg kaffe i närheten.
Morgonrock

Nä nu j**lar ska kläderna på.

Här ska röras på fläsket... gummfläsket! F*n!

Over and out/Mamselamsen


Uppdaterad.
Det regnar! Iallafall fick jag två droppar på mig när jag var ute på balkongen.

Uppdaterad igen
Sitter färdigklädd och väntar på att regnskuren ska avta. Roar mig mig med att kolla min räknare... vart folk kommer ifrån och så. Oh, himlar och pannkakor.... någon på Riksidrottsförbundet läser här!

"Jag ska gå ut... jag ska motionera och få fart på hjärtat och musklerna. Loooooovar! Bara det slutar regna."