.

Mamselamsen

tisdag, augusti 11, 2009

Hjärt-lungfondens reklam ger mig en dålig smak i munnen.

Ni vet... den reklamen där de tigger testamentsgåvor.

Ungefär samma dåliga smak i munnen som jag fick, när jag bodde i en liten nästgårdshåla.... där ortens mäklare var en ständig besökare på äldreboendet. Han tog reda på vilka som inte hade så långt kvar... och vilka som var husägare. Han började besöka dem... hade alltid fikabröd med sig. Men han gjorde det inte för att han var en allmänt snäll och hygglig människa... utan endast för att "mjuka upp" dessa gamlingar och få dem att sedan få skriva på papper om att just han skulle få sälja deras hus.

Just en sådan sur och fadd känsla får jag i munnen när jag hör Hjärt-lungfondens reklam på TV.

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Eva tycker...

När man har lämnat en minnesgåva utnyttjar dom adressen till att skicka på en massor av tiggarbrev. Det tycker jag känns tveksamt.

1:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eva: EXAKT!

1:22 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka