.

Mamselamsen

fredag, augusti 07, 2009

Jag samlar på T-shirts och tennisskjortor

Jupp... slänger nästan aldrig några. De är urtvättade... för korta... för breda... söndriga. Många ser helt enkelt för dj***liga ut... men jag gör mig inte av med dem.

Varför?

Jo, för att ärmar på alla dessa nya och hippa modetoppar som nu finns i affärerna... har "krympit".... de har blivit 4-5 centimeter kortare än de var förut.... slutar i princip strax nedanför armhålan. Och är man då en käring som är närmre sextio är femtio med tricpeps som är värsta flaggspelet... funkar inte dessa kortkorta ärmar. Har provat massor.... men är de lagom över min småkullriga mage, stryper de mina överarmar... med resultat rynkor.... på armarna! Jag kan ta mina rynkor i ansiktet... skiter faktiskt i dem... men när de sprider sig ner till armarna, bryter jag ihop. Är jag naken har jag inga rynkor... men när armarna stasas åt i kortkorta ärmar, framträder de med en otrolig skärpa.

Jag hittade faktiskt för ett par veckor sedan... en top med lagom lång ärm.... i en tantaffär.... och jag blev så glad över ärmlängden och köpte den på stört. Kom hem.... provade igen... som sagt, den var köpt i en tantaffär... och toppen passade precis in i där. Har använt den en gång... och nu hänger den längst in i garderoben och kommer aldrig mer att få se dagens ljus.

Och puffärmar på gamla käringar... iallafall på mig..... Is a big No no! Jag vill ha helt vanliga toppar.... heltst tenniströjor... eftersom jag är så galet preppy... där ärmarna går halvvägs ner till armbågen. Var hittar man dem?

För även om jag närmar mig de sextio.... är jag ingen tant... och kommer aldrig att bli.... men rynkiga armar... det vill jag inte ha.

Min sista utväg är således att bli "hiphoppare".... de har åtmistonde rätt längd och vidd på ärmarna.
Hip
O Fa-Show... maaaaan!

Over and out/Mamselamsen