.

Mamselamsen

torsdag, december 11, 2008

Regelbundenhet... det är en god vana det.

Jag bakar regelbundet.... mycket regelbundet.
En gång om året!
Och den gången är idag.
Men hela skiten höll på att gå i stöpet, eftersom saffranet var slut överallt.
I fjärde mataffären hade de några påsar kvar... och de högg jag direkt.

Så nu ska jag försöka plocka fram den riktigt husliga husmorssidan av mig. Det är sämre bevänt med den i vanliga fall... jag är liksom inte sådan... men idag ska jag bjuda till.

Dock kommer det inte att bli några vanliga Lussekatter.... vi tycker de är alldeles för torra. Så det blir som vanliga bullar, fast med saffran och fyllning av smör, mandelmassa och hackade russin... och självklart pärlsocker på toppen. "Saffranskanelbullar" utan kanel alltså. :-)

Nä nu kör vi.... håll tummarna.

Over and out/Mamselamsen, huuuuuuslig

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

http://detstoraidetlilla.blogspot.com/2007/12/vrldensgodaste.html

du skulle testa denna kanongod och fort går det
Monica

4:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Monica: Nähä du... nu har jag gjort mitt på bakfronten. =)

7:24 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Det är mina takter! En gång om året.

Hej igen förresten! Jag kollar läget här ibland, men det vet du föstås redan, jag ser att du spanar in vilka dina besökare är.

God jul på dig! Här kommer inte en enda tomte eller rosett fram förrän tidigast dagen före julafton.

I morgon ska årets bak verkställas.

11:30 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka