.

Mamselamsen

onsdag, december 10, 2008

Här springer jag fram och tillbaka till datorn.

Jag kom att tänka på ordet KRIS som ofta sätts i fetstil på förstasidan på tidningar. Hela världen verkar vara i KRIS just nu. Ja, företag har det lite krisigt just nu... somliga mer och andra mindre... men det är faktiskt inget Armageddon vi står inför. Det är en helt vanlig konjunkturnedgång, som kommer med jämna mellanrum. Det är ju liksom inte första gången... och definitivt inte den sista.

När köpfesten har hållit på ett tag... typ några år, kommer alltid en konjunkturnegång. Jag skrev och varnade för den här på bloggen för lite drygt ett år sedan.

Men det är väl med konjunkturen som med den första snön och halkan på hösten..... en total överraskning varje gång.

Så där.... nu ska jag inte tjata om det mer.

Over and out/Mamselamsen, "besserwizzler"

5 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Nej du ska inte sluta tjata! Du ska fortsätta tills alla har förstått!! Basta! Sånt här är viktigt!

1:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Tror du jag är nån Frälsare... eller?

:-)

1:58 em  
Blogger PGW tycker...

Jag hoppas på det :-)

2:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Funderar på att ringa in till kanalen jag har på radion nu.... de har gett chansen till människor att få ringa in och gnälla.... det kanske vore något för mig... eller dig. :-)

2:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag tror det är P3

2:39 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka