.

Mamselamsen

onsdag, december 10, 2008

Idag!

Jag slog upp ögonen... de närsynta... och tittade ut på taken och såg att de var vitblanka av regn. Suckar. Ännu en gråregnig dag. Sätter på mig glasögonen och upptäcker att det inte alls är vitblanka tak.... det är snö! Inga stora flingor, utan mer strilande snö..

Studsar upp ur sängen med det hurra!

Det kommer att bli en toppendag, eftersom det inte är så himla lätt att få julstämning när det spöregnar. Idag ska julköttbullarna trillas och stekas... blev inte gjort igår.... hade annat för mig.

Ta mig tusan om jag inte ska ta och baka lussekatterna och saffranslängderna också.

Ja, det var nog allt, så här långt.

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ska vi göra pepparkakshus utan färdiga delar i år? :)

9:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

DEN saken överlåter jag helt till dig och Camilla.

Bestämde för 25 är sedan att ALDRIG mer baka pepparkakor med ER. :-)

10:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka