.

Mamselamsen

fredag, september 12, 2008

Jag är inte döööö....

.... har bara inte haft tid att "flamsblogga" på morgonen. Ville få mitt delprojekt klart.... och nu är det klart! Deadline är på söndag... så nu blir chefen riktigt glad.

Nu ska jag ut och handla mat till i kväll. Det ska bli knaperstekt torsk. Ja, så "gräslig" är jag. Men har Ni tänkt på att det faktiskt inte är fiskeförbud på torsk i Sverige. Och köper inte vi svenskar, så exporteras den. Fast.... jag är så småsnål, så det blir torsk från annat håll än Östersjön.
fulfisk2
Så, kvällens meny blir:
Stekt panerad torsk
Pressad potatis
Yogurtdressing med citronsmak
Mikroskopiskt små morötter... smörslungade.
Åsså "Bubbel"..... förståss!

Och vad ska Ni käka då?

Over and out/Mamselamsen

6 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Ska provsmaka rostbiffarna (8 kg) jag gjort till morgondagens bröllopsmiddag.
Duger, det också.

5:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lilla b: Rostbiff, det är grejor det! Vad duktigt du har varit!

6:02 em  
Blogger Bantartant tycker...

det blev Pasta Carbonara
GOTT!!

6:55 em  
Blogger Béatrice Karjalainen tycker...

Sushi dock ej hemmagjord utan jag lämnar sambo och barn för att fara till grannstaden och äta middag med en god vän.

6:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bantartant: DET är alltid gott!

Sushi... hm.

7:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

Här blev det varma mackor med trattkantarellstuvning. Ljuvligt. Nyplockade för dagen. =)

9:23 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka