.

Mamselamsen

måndag, augusti 18, 2008

Idag har jag chockat mig själv.

Kom på mig själv med att börja forma tankar om storstädning!

Jag blev så kolossalt chockad över att jag kände till ordet, att jag blev tvungen att gå och lägga mig en stund.

Men nu när jag hämtat mig, tror jag ta mig tusan att jag ska ta och göra det.... kan bli en ny upplevelse... har aldrig gjort det förut. Det finns faktiskt ställen här som aldrig blivit dammade eller avtorkade. Läskiga jag.

Det jag inte kommer att göra är att putsa fönster. Störtvägrar att hänga i krokig arm ut genom fönstret. Nä, där tar vi nog in ett proffs istället... någon som inte är höjdrädd.

Men imorgon drar jag igång... trooor jag. :-)

Over and out/Mamselamsen, som lever efter devisen "det som inte syns, det finns inte".

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Nä, inte storstäda. Det är för trist. Gå ut istället för det ska väl bli fint väder.*hoppas jag* Passa på innan hösten kommer för då finns det tid att städa. / Linda

9:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag ska gå ut.... vi ska till vår andra svampskog på förmiddagen.

Men SEN!

9:57 em  
Blogger Anu tycker...

Vad gäller storstädning:
det som inte syns finns FORTFARANDE inte... trots storstädning! Så tänk efter både en och två ggr om du verkligen behöver städa just där... höhö.

Ta det från en som vet. Är född av storstädningarnas dronning. Genen gick dock inte i arv till mig. Är bästast på fuskstädning istället.

Lycka till med svamperiet idag!

7:33 fm  
Blogger Ilva tycker...

KOM GENAST HIT INNAN ATTACKEN GÅR ÖVER! här finns att göra!

9:41 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anu: Jo.... det finns! Får man hem folk med lite allergi, börjar de hosta kopiöst.

Jag är också fenomenal på fuskstädning... fönsterputsmedel är mitt bästa vapen på/mot allt.

Och varför storstädning just nu? Har tid! Jag kommer inte att ta alla rummen på en gång.... bara ett i taget. (Och så är vi ju två!)

9:42 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Betalar du resan, kommer jag på stört. Kan t.o.m. tänka mig att strunta i min egen storstädning då. :-)

9:43 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Hmmm en biljett på Silverlinjen kan jag ju tänka mej att pynta om du kommer hit och storstädar..Kan slänga in några flaskor vin också :)

Pöss på dej...

9:55 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Glöm det... det ska mycket mer till för att jag ska spendera en timme i Ringarum på vägen upp.

10:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka