.

Mamselamsen

lördag, augusti 16, 2008

Jag ger mig in i diskussionen igen!

Mycket snack om Blondinbella ! Ofta går det ut på att hon är IQ-befriad. Då säger jag bara: Är det något hon inte är, så är det IQ-befriad. Lite ogenomtänkta åsikter har hon presterat, men det hjälper inte.... tjejen är superdupersmart.

Hon har Sveriges största blogg av en anledning. Hon ger läsarna det läsarna vill ha. Ytligt, glassigt, tråkigt, provocerande.... spelar ingen roll... läsarna strömmar till... och det är ju det som är meningen... och jag tror hon skrattar hela vägen till banken.

Så om det är några som är IQ-befriade, så är det de läsarna som tycker att hennes blogg är ointressant och gräslig... men ändå återvänder dit varje dag.

Hade jag bara varit hälften så smart när jag var 17 år, hade jag varit mångmiljardär idag. Och då var jag ändå ganska smart på den tiden och tjänade in min egna pengar, medan jag gick på gymnasiet... fast inom ett annat område.

Klicka gärna på länken och öka hennes trafik.... driftiga och smarta tjejer bör uppmuntras!

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det är lätt att tänka som du gör och tro att det är sant. Men det är nog snarare så att hon har duktigt folk som rådgivare och som styr upp det. Men det hade ju inte räckt med bara rådgivare eller bara en blondin som förmodligen ser bra ut och har koll på vilka outfits som gäller. Det handlar om business och de har lyckats. All respekt för det.

11:39 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det var exakt det jag menade. Att hon har folk som hjälper henne, är väl självklart... folk som HON avlönar!

11:56 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag brukar inte läsa hennes blogg. Jag är nog inte riktigt rätt målgrupp. Men eftersom det är sånt hallå om hennes blogg så gick jag in och kikade. Vad man än tycker om henne om man nu tycker något, så måste hon vara en otroligt stark 17-åring som kan hantera en del av de kommenterarer jag ser att hon får. Herregud!

Hade jag aldrig klarat som 17-åring. Och vette fan om jag hade klarat av dem nu heller... Fast å andra sidan vet jag för lite om hennes blogg för att veta om hon är medvetet provocerande (som en viss Skugge var... hon klarade INTE av sådana kommentarer fast hon bad om dem! Haha).

Men jag tycker ändå, även om hon skulle vara provocerande - att man ska tänka sig för innan man skriver elaka kommentarer. Hon är trots allt bara 17, inte 35 eller vad Skugge nu är..

Läste en intervju med henne att 40- och 50-åriga gubbar kommenterar hennes blogg att hon får skylla sig själv för överfallet.

Alltså - vad gör 40- och 50-åriga gubbar på en 17-årings blogg överhuvudtaget!? Bara för det första liksom. Och sen kommentera så...

4:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia; Japp, så stark var då inte jag när jag var 17. Och de elaka kommentarerna (då menar jag inte de normalt kritiska) luktar "surt sa räven", lång väg.

Tänk att det ska vara så förbannat fult att lyckas i Sverige.

5:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja, och ännu värre är det när det är en tjej, och dessutom så ung. Då är framgången av någon anledning ännu mer provocerande. Hade det varit en 17-årig kille kan jag slå vad om att han hade varit en "hjälte". Inte "hora". Och han hade blivit omskriven på ett HELT annat sätt i kvällspressen.

9:36 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka