.

Mamselamsen

torsdag, juli 10, 2008

"Och var ska Ni åka på semester i sommar?" UPPDATERAD!

"Garanterat ingenstans!" Jag har aldrig fattat grejen varför man måste åka iväg bara för att det är sommar.
Småland
Bild från igår.

Varför skulle vi åka ifrån det vackraste stället i Sverige. Småland!
Vi är ofta ute i "spenaten" och Stephan fnissar åt att jag fortfarande baxnar över hur vackert det är. Länge kan jag stå och pilla på en stenmur och tänka på hur folk i det förgångna har slitit arselet av sig för att få lite mark att odla på.

Lämnar man de stora vägarna och kör av vid exempelvis skylten mot Gåsamåla, hittar man Bullerbyn och Katthult lite här och där.

Endast Småland den Småländska granskogen har... och det är där man verkligen kan höra tystnaden och och naturen är nästan ofattbart vacker med sina skogar och ängar med enbuskar och stengärdesgårdar. Sååååå...... Astrid Lindgren!

Fast i höst bär det av... om allt går som planerat. Ett par veckor i Paris med omnejd hade vi tänkt oss.

Over and out/Mamselamsen, ej infödd Smålänning som till flera bloggares förvåning inte pratar Småländska.


Uppdaterad.
Jösses.... jag låter som värsta reklambroschyren. Fan! Och inte en krona får jag för det. :-)


Uppdaterad igen.
Ja, just det. Vad gjorde vi ute på vägarna igår? Jo, vi var på ett ställe som vi ryktesvägen har fått reda på kommer att bli till salu. Bara en liten tjuvtitt, då vi inte hade annonserat vår ankomst.
Alle 1

Ställe
En dröm... men fel pris i den konstellationen det är nu.

För var det något jag lärde mig när jag pluggade, så var det att läsa och förstå resultat- och balansräkningar.... samt vad ordet efficiency betydde... ett jäkligt viktigt ord.

3 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Vi här hemma har också slagits av att begreppet Att ha semester likställs med Att åka utomlands.
Det är skönt att inte ha dagen inrutad och minutplanerad - det är för mig rena semestern att vara min egen arbetsgivare under sommaren.
Kaffe på verandatrappan om solen skulle titta fram. Få undan trasmattetvätten så det blir gjort. När kropp och själ får såpass mycket tid att de kommer ifatt varann.
Semesterprestation är inget för oss!

11:55 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lilla b: Exakt! Fast jag sitter på balkongen och studerar mer eller mindre halvnakna karlar som bygger om utanför. :-)

Stephan och jag har förut alltid jobbat på somrarna och förlagt vår semester på vintern. DET tycker vi är mycket vettigare... det är ju då man verkligen behöver den.

12:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

Själv åker vi till KVILL i sommar Rumskulla,
Så najs sover så gott och klockan står stilla kan det blir bättre? //Monica

2:03 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka