.

Mamselamsen

måndag, juli 07, 2008

Här försvinner det ännu lite mer grönska.

Jag undrar om de tar tillvara på buskarna, eller kommer de att gå direkt till tippen? Förmodligen tippen, för de läggs "huller om bladder" ihop med jord och sten på flaket. Hade jag haft ett nybyggt hus, hade jag stått där med bil och släp och fyllt upp med en fix färdig häck.
Häck
Jag undrar om något av detta får vara kvar?
Häck1
Det vill till att det blir skitbra det här... för det kostar ju trots allt oss skattebetalare minst 75 miljoner! Och jag hoppas att det görs för oss... och inte för att någon vill bygga ett monument över sig själv... det har ju liksom i folkmun hänt förr i Nybban.

Over and out/Mamselamsen, som måste leta fram ritningarna och kolla.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det vore ju hemskt om de slet upp trädet också!

10:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Matilda: Nä.... de träden får nog vara kvar. Värre var det för de ca 10 stycken som av misstag fälldes i förra veckan.

11:01 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Dom kör nog allt till tippen ;( hemskt !
Skulle vara roligt och veta om det stämmer?
Eller om det er en anställd som tar hem det kanske ? Hoppas det !!// Monica

12:30 em  
Blogger Lilla B tycker...

De skulle ju kunnat annonsera ut buskarna som Självplock. Hämtas för en mindre summa. Ett läge när alla bli nöjda. Kan man kränga gamla fönsterkarmar och tegelpannor är väl uppväxta buskar en toppensak att få hem.

12:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skönt att slippa grönskan. I en stad ska det vara betong och asfalt det är det som är tjusningen. Snart ryker almarna också.

11:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonym: Bara lugn, när jag lägger ut nästa bilder.... du kommer att jubla. :-)

12:47 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka