.

Mamselamsen

söndag, juli 06, 2008

Auktion!

Jäsiken vilka fynd jag gjorde.
Auktion1
Jessica blev förälskad i den här spargrisen från Gustafsberg.... hm... inte så billig... men hon ville absolut ha den
Auktion2
Och jag... jag gav inte ens hundra spänn för allt detta.
Auktion3
För att inte snacka om den jättestora Bassethunden från JIE. Auktionsutroparen påstod att den var unik.... men jag tvivlar. :-)
Auktion4
Jag kommer att lägga ut allt på Tradera i höst.... när alla kommit hem från semestrar och fyllt på plånboken.
Den där bruna grejen av Nylund.... vad är det egentligen? Ser ut som en liten tekanna på toppen och sen en vanlig kanna under.... och de har lite "harpäls". Nån som vet?

Nä, nu ska vi börja samla in Sessa, för att stoppa in henne i kattburen. Det brukar ta en timme att få in henne där. :-)

Over and out/Mamselamsen

8 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

"lammpäls"??

4:24 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Harpäls ska det vara! :-) Det är att glasyren har runnit på ett särskilt sätt.

4:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Aha .....så det är det som du ska ha dina "fynd" till? ....och jag som trodde att du verkligen gillade gamla grejor och skulle pryda ditt hem med dem.

8:14 em  
Blogger carina tycker...

Hej.
Jag tycker det ser ut som en kombinerad tekanna och kopp. Kannan står i koppen helt enkelt.
Jag har flera såna och dom är mycket praktiska.
Säg till när den hamnar på Tradera.

9:45 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonym: Jag gillar allt jag köper... men har inte plats för allt. Dock har jag bestämt att hunden ska få stanna här... trots att det inte finns plats.

Carina: Tack... då vet jag vad jag köpt. :-) Jag lovar att hör av mig

10:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

å va fina saker du handlat , hoppas du tjänar en BRA slant på dina saker;) //Monica

10:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

Sjutton och Naiv?

10:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonym: Mm.... får se om jag verkligen kan göra mig av med dem, när det kommer till kritan.

Robin: Du va?

11:20 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka