.

Mamselamsen

lördag, juli 05, 2008

Så mycket annat att göra.

Många loppisar och antikaffärer igår. Synd att jag satte köpstopp på mig själv... hade kunnat lägga vantarna på en massa grejor på det här stället i Lessebo. Och inte var det dyrt heller.
hatterian
En sådan galet fin malmkrona hängde och skrek på mig.... men jag har ju redan en, så den fick allt hänga där och skrika på någon annan... jag menar vem kan inte smälta för 750 kronor.
För att inte tala om allt färgat glas... för en spottstyver enligt Jessica. Men så är hon van vid galna Stockholmspriser också.
Hatterian1
På det andra stället i Lessebo.... bara designade möbler från Danmark. Ja, där gick Jessica omkring och skvätte dregel omkring sig. Hade hon bara haft plats hade hon nog haft med sig ett gäng stolar med sig hem.
Dansk
Och även detta satsbordet. Hon stod länge och tummade på det.
Dansk2
Och jag hörde hur hon mumlade för sig själv: Oh, vad billigt... oh, vad billigt! Själv tyckte jag att det var skitdyrt... men så är jag ju ingen 08:a och älskar femtio- och sextiotalsmöbler.

Nä... nu ska jag sparka liv i ungen.... här ska plockas björnbär idag.

Over and out/Mamselamsen



Glömde!. Jag köpte ju en grej. Duplo med dito skallra!
Lego
Jaaaa.... så barnslig är jag.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

va kul ;) med lite fynd!
Vad var detför priser på tresatts bordet och möblerna där bakom?
Bara lite nyfiken ;) Monica

1:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tresatsborden kostade runt 1500-1600:-.

De andra kommer vi inte ihåg.

Däremot kostade de de designade teakstolarna längst bort bara 600:-/st

2:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

låter ju inte alls dyrt , kanske man ska åka en tripp på loppis och antik butiker när jag endå är där nere sen, ;)Monica

4:01 em  
Blogger Humlan tycker...

OJojojoj, så snyggt!!! Jag förstår att hon mumlar och tummar på dom möblerna!

4:25 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka