.

Mamselamsen

lördag, juli 12, 2008

Jag läser runt på Internet om vad som händer på Almedalsveckan.

Jag läser vad de olika partierna vill... och försöker sedan dra lite egna slutsatser. Bl.a. annat lovar socialdemokraterna att riva upp FRA-lagen. Men att riva upp, betyder inte i mina öron att ta bort den. Så den grejen kommer inte att vara avgörande om hur jag kommer att rösta nästa gång.

Fast jag samlar "löften" på hög... och jag har redan börjat ana hur jag kommer att rösta nästa gång. Och det kommer att bli lite olika, vad gäller kommun, landsting och "stat".

Jag vet inte om det bara är jag som är lite konstig och ofta tänker på sådant.... jag menar... det är ju två år till nästa val.

Mm.... jag är väldigt intresserad av både politik och samhällsutveckling... vilket inte betyder att jag alltid yppar mina tankar här. Men gissa om vi diskuterar och ventilerar här hemma.

Over and out/Mamselamsen