.

Mamselamsen

måndag, juni 16, 2008

Vaknade med ett jäkla ryck idag.

Upp fort som ögat och ryckte ur alla nödvändiga sladdar, för här har det åskat och ösregnat kan jag lova... fick t.o.m. stänga fönstret så det inte skulle stänka på mig i sängen.

Mycket diskussioner hade vi här igår.... ska vi stanna i Nybban... och att det skrivs på ett nytt kontrakt för "Ni vet vad"... eller ska vi dra så fort det går.

Nybro är en så galet fin liten stad att bo i... men det finns så mycket skit och byråkrati så jag kräks. Typ det jag skrev om för två år sedan. Men å andra sidan är det kanske likadant överallt.

Hur som helst ska vi åka in och smygtitta på ett ställe på vägen upp till Eskilstuna/Västerås på torsdag. Det låter bra... lite för bra till och med... det måste finnas en hake. Och vad det gäller sådana grejor är jag galet misstänksam och snokande... så är det något galet, kommer jag att hitta det.... typ att det inte finns ett fungerande brandlarm som kostar många hundratusen att installera.

Ungefär som när vi tog kontakt med en mäklare och undrade lite om Stavsjö värdshus som är till salu. Det lät lite för bra. Och mycket riktigt... det enda som krävdes för att vi skulle dra öronen åt oss, var en Googling.

Nä, idag har jag en lång nedskriven "att-göra-lista"... måste ha det, annars får jag inte tummen ur rövva att göra något.

Så... en mugg kaffe till och sen igång.

Over and out/Mamselamsen

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Men Stavsjö ligger fint..
Synd bara att typ ALLA kissar vid parkeringen så att det ligger en doft av urin över hela nejden!


Hmm spännande det här..vad blir det till slut?

Jag tror/hoppas ni kommer uppåt :)

Kram

/Cian

9:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian: Vi tog reda på så mycket om stället... och alla turer runt om detta. Den nye ägaren till det stället, kommer att få galet stora problem att driva det vidare, då de gamla ägarna tydligen har skulder hos en sjuhelsikes massa leveramtörer.

Sen var det kanske i största laget för oss... vi hade ju tänkat att dra ner lite.

Vi kommer uppåt imorn fem år. Var så säker!

9:49 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det hade verkligen varit "galet kul" om du hamnat i Stavsjö! Då hade jag kunnat åka dit!

11:15 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ingela: Stavsjö blir det INTE... men det vi ska smygtitta på ligger inte så himla långt därifrån. :-)

11:23 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Eskilstuna, där din pappa bor? Är du uppvuxen där eller var det i södra Sverige?
I alla fall är det spännande att följa dina och Stephans äventyr!
Lycka till med vad ni än kikar på, jag antar att ni passar på när ni ändå åker iväg över midsommar!

9:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

marskatten: Jag är uppvuxen i Eskilstuna... fast jag är född "sillastrypare". :-)

Marskatten: Väldigt spännande för oss också... för vi har faktiskt ingen aning om var vi hamnar. Hittar vi något bra, så hugger vi det. :-9

8:52 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka