.

Mamselamsen

söndag, juni 15, 2008

Midsommarafton klar....

...då jäklar ska det hoppas över gärdesgårdar, med släkt och vänner.
gärd
Fast först ska Stephan till tandläkaren och börja förbereda för en brygga.... så det blir förmodligen jag vid ratten... Stephan kommer säkert att hänga som en trasa i sätet bredvid... fullproppad med olika "painkillers".

Så se upp gött fölk.... Mamselamsen äntrar E22:an på torsdageftermiddag.... eller om vi tar "inlandet".

Vad ska Ni göra?

Over and out/Mamselamsen

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Stugan som vanligt, med eller utan vänner... Vet inte hur det blir ännu...

5:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har ingen som helst aning om vad vi ska göra. Egentligen är det min jobbvecka men vi var för många imkassan så vi med småbarn fick vara lediga.

Vi kanske åker och tittar på någon stång. Dom är ju speciella här på Åland.

6:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Själv ska jag jobba, blir väl något inte allt för utsvävande efter jag har slutat..sill och potatis med familjen skulle jag tro

8:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

På hemmaplan som vanligt med gubben, barnen och grannfamiljen. Enklast så. Och trevligast, garanterat! :)

Kör försiktigt!

8:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vänner från Västerås kommer. Sill, grillat och lite snaps. Troligtvis lite lotter på Löfstadslott som är jättefint på midsommar. Trevligt!

11:45 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alla sätt är bra att fira Midsommar på. Själv är jag inte så vansinnigt imponerad över denna legaliserade "Suparhelg". Vill bara ha det lite småtrevligt.

9:51 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Mamselamsen: Supa blir det verkligen inte!!! Möjligtvis en Gammel Dansk till sillen. Mina barn har till dags dato ALDRIG sett mig onykter.(Har inte heller varit det!) Så kommer det att bli fortsättningsvis också. Har aldrig försått supa varianten.
Vore inte Löfstad slott något för er?? Jättefin restaurang!

11:18 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Löfstad slott... var hittar jag det?

Här kommer det nog att bli öl och nubbe. Ölen står vi för.... har ju varit i Polen. :-)

11:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Mamselamsen: Jag tror du kan googla Löfstad eller Lövstad. Ligger vid motorvägen upp till Norrköping, från Linköping. Tror det hör till Kimstad där jag bor. Emelie Piper var sista ägaren till slottet som nu är museum. Finns en krögare där.

2:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ingela: Och vad kan ett stånt "litet" ställe kosta?

8:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamselamsen: Säkert "galet billigt". Vet inte alls egentligen. Man hyr eller diver ju bara krogen av/åt nån. Du kan ju inte köpa slottet menar jag...:D

6:30 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka