.

Mamselamsen

lördag, juni 14, 2008

Fotbollen har börjat och jag har ätit det godaste jag vet.

Fondue
Ostfondue!

Stephan tycker att det är rätt läskigt, så jag har alltså ensam tryckt i mig fondue för fyra personer.

Mår liiiite illa.

Men om någon skulle ställa mig inför det livslånga valet av godis eller ost, vore valet väldigt enkelt. Ost.... förståss!

Min ultimata dröm är att hamna på en gigantisk ostbuffé. Gröna ostar.... vita ostar.... ostar som stinker.... ostar som är så lagrade att de ger blåsor i munnen.... ostar lena som babystjärtar.... små jävla franska ostar.... ostar med chili.... rökta ostar.... Herre Gud... jag skulle ha flyttat in på livstid.

Fast... just nu måste jag ta itu med illamåendet.

Over and out/Mamselamsen

1 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Ostfondue! Herrejösses så länge det var sen vi hade det sist. På 70-talet fanns burkar med färdigt schweitziskt ostklet i. Det värmdes i små grytor med ett ljus inunder. Mycket gott var det. Att diska ur, eller rent av försöka bryta loss, den bruna bottensatsen var straffet för det goda...
Så nostalgisk jag blev helt plötsligt.

8:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka