.

Mamselamsen

fredag, juni 13, 2008

På tisdag-onsdag tar förmodligen demokratin slut!

Det är då det förhatliga lagförslaget ska röstas igenom. Vi ska alltså bli avlyssnade och avlästa. (Internet och telefoner)
avly
Jag skrev igår om att "snigelposten" kommer att få ett uppsving, men jag börjar tvivla. Har man röstat igenom det första, är det nog väldigt lätt att i lönndom rösta igenom en lag som rättfärdigar brevöppnande. Så var beredd på att få brev, där "storebror" varit framme med stor svart penna och strukit över "känslig" info... eller så får man kanske besök av denne "storebror" som kräver förklaringar.

Och har de röstat igenom dessa lagar, kan man ju bara fortsätta... Storebror får rätt att koppla ihop all info som finns om mig.

- Kolla vad jag lånat för böcker på biblioteket.
- Kolla vad jag handlar med mitt Visa-kort.
- Kolla vilka receptbelagda mediciner jag jag fått utskrivet.
- Kolla vad jag handlar med mitt Medmera-kort
- Kolla vad jag handlar med mitt ICA-kort.
- Kolla mina sjukjournaler.
- Kolla vad jag handlar på Internet.
- Kolla om jag har husdjursförsäkring... vilket djur.
- Kolla vad jag handlar med mitt Kicks-kort
- Kolla när och vart jag reser.
- Kolla vad mitt hem är värt, genom hemförsäkringen.
- Kolla vilka föreningar jag är med i.
- Kolla var, när och hur jag jobbar.
- Kolla hur mycket lån/skulder jag har.
- Kolla vilken utbildning jag har.
- Kolla vad jag har för bil och hur långt jag kör varje år.
- Kolla om jag är med i facket och A-kassan.
- Kolla min blogg och vad jag har för åsikter där.... typ detta inlägget.
- För att inte snacka om brottsregistret. Jösses, jag som har tre parkeringsböter.
- Kolla mina eventuella insändare och liknande i tidningar... källskyddet kommer inte att vara värt ett vitten

Och så vidare... och så vidare... och så vidare.

En total skuggbild av mig.

Bok som rekommenderas: 1984 av George Orwell eller varför inte en deckare av Leif Davidsen. Paparazzons heder

Går FRA-förslaget igenom, är jag rädd för att det som jag skrivit här, inte är så himla långt borta.

Over and out/Mamselamsen, som än en gång funderar på att flytta 40 mil ut i skogen och bli självförsörjande på morötter och get.


Uppdaterad.
Storebror säger att det är p.g.a. av diffusa terroristhot som de vill genomföra denna lag. Men om det skulle finnas dylika typer i Sverige, är jag fullkomligt övertygad om att de redan har funnit vägar till kommunikation som inte kan spåras eller tydas... typ kodning och kryptering. Så denna lag drabbar alltså endast oss vanliga dödliga.

Så jag hoppas att Ni politiker (bl.a. Federley) står för Er egna åsikt, även om partipiskan viner runt öronen av den STORE LEDAREN.. eller är Ni ynkryggar som är mer måna om att vara poppis på jobbet än demokratin med dess yttrandefrihet?

3 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Lyssnade på Studio1 i P1 på hemvägen igår. Inslaget gällde just övervakningen. Det hela lät oroande. Partiet var viktigare än den egna övertygelsen. De egna karriärvägarna skulle kunna stängas till och det skulle bli svårt att återfå förtroende från partikamraterna.
Håller helt med om att storebrorssamhället är över oss.

Hälsningar LillaB.
B som i Bitch.
Trevlig helg med rasande läckert skapande ;)

2:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

LIlla b: Här har du bitch som i Birgitta. :-)

Jag tycker att det är skandal alltihop. Jag fattar inte varför vi överhuvudtaget går till val... det är ju ändå bara lögner som serveras för oss. Fast jag kan berätta en sak HELT öppet nu.

Jag har alltid under hela mitt liv röstat borgerligt... MEN... inte förra gången! Jag anade vad som skulle komma.

Jag undrar vad de borgerliga ska hitta på för förklaringar nu när vi går in i en lågkonjunktur, med ökad arbetslöshet och total utslagning. Det var ju trots allt inte deras åtgärder som gjorde att arbetslösheten sjönk för ett eller två år tillbaka. Det var konjunkturen!

Så vid nästa val har vi nog en "häftig" situation med fenomenaliska undaflykter.

2:40 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det här har jag ansett om högern hela tiden. Deras människosyn har alltid skrämt mig. Den genomsyrade hela valrörelsen, men tyvärr är de skickliga manipulatörer som ställer grupper mot varandra. Hoppas folk har genomskådat det till nästa val och ställer dem till svars.

Gillar bitchiga mamselamsen! :)

9:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka