.

Mamselamsen

torsdag, juni 12, 2008

Slätast vinner!

Nu ska vi äta oss släta! Självklart anser Aftonbladet att detta är av stort mänskligt intresse, så för att läsa vad det är måste man betala. Alla med dålig självkänsla ska betala för att hitta biljetten till evig lycka.
Slät
Jag är så galet trött på alla dessa tips om hur vi i alla lägen ska se ut som tjugo år... oavsett hur gamla vi är. Jag har en hel del rynkor i ansiktet och på halsen och de stör mig faktiskt inte ett skvatt. En del skulle säkert säga att jag gett upp... men faktum är att jag skiter i dem.... jag tycker faktiskt att jag är helt OK som jag är. Behöver inte imponera på någon på något sätt... gubben tycker att jag är det bästa som finns (nästan alltid) :-)

Enda anledningen till att försöka se ut som en ständig 20-åring, kan vara om man är en jättestor stjärna eller är arbetssökande i Sverige. För oavsett vilken genre man tillhör ska man alltid vara runt 20. Är man arbetssökande i Sverige, ska man helst vara 23... ha dubbel akademisk examen... 18 års arbetslivserfarenhet... och ha vuxna barn.

Men nu tillhör jag ju inte någon av dem (jag är ju lyxhustru nu... juh), för jag fixar ju alltid min försörjning på egen hand... och några filmplaner har jag inte... så därför skiter jag i allt vad rynkor heter... jag är ju så ofattbart läcker ändå!
Jag playmate klar
Over and out/Mamselamsen, en pudding



Uppaterad:
Fast bulan på magen är jag inte riktigt nöjd med... men den kan å andra sidan, kan bara jag och min kompis Latmasken göra något åt.

2 Kommentarer:

Blogger Cicki tycker...

Kan inte annat än instämma med dig. Och tänk så mycket av livet som speglar sig i våra väl använda kroppar. Det slår ingen bantningskur eller antirynkkräm.

11:03 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Antirymkkrämer... som inte ens fungerar. :-)

11:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka