.

Mamselamsen

fredag, juni 13, 2008

Jag ska gå i pension om fem år.... så det så!

Inte en dag efter 60 ska jag jobba, det bestämde jag för trettio år sedan och har planerat för det. Och jag gör det oavsett vad Jens Magnusson tycker.

Jag kommer att få en urusel statlig pension.... men mitt undasättande av pengar och lite annat gör att jag kommer att kunna leva rätt drägligt ändå.

Det kändes inte speciellt sexigt att planera för sin pension när man var tjugofem, men jag kan berätta att det blir sexigare och sexigare ju närmre jag kommer det magiska 60-strecket.

Fast.... känner jag oss rätt, kommer vi ändå inte att "sätta oss på baken". Vi kommer säkert ha något litet litet litet företag... ett företag där vi bara jobbar när vi har lust. Planer på det finns redan.... och det kommer att ligga uppåt Mälardalen till.

Har jag förresten berättat att jag är en sann hedonist? :-)

Over and out/Mamselamsen

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Tänker inte heller jobba en dag över min 60års dagen. hoppas kunna gå samtidigt som gubben min redan vid 55 år.

9:48 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ylva: Vi lämnar över till den yngre generationen. :-)

10:02 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Japp det tycker ajg att vi gör.

10:11 fm  
Blogger ullis tycker...

Mälardalen?! Äntligen lite mamselams i mina hemtrakter! :-)

12:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ullis: Målet är att flytta hem. :-)

10:15 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ville bara säga att jag bytt bloggadress.
Jag har länkat till dig från min sida. (MonsterMamman/Ylva)

8:40 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka