.

Mamselamsen

torsdag, juni 12, 2008

Jag har haft mina olustiga dagar... och kom underfund med vad det var.

Jag trodde att jag var Stålkvinnan som klarade allt.... men icke.

Telefonen ringer väldigt ofta här och väldigt ofta är/var det människor som alltid hade något att gnälla över. Jag trodde att jag kunde lämna det bakom mig när jag lade på luren... men så var inte fallet. Jag drogs ner i deras "illamående".

Så från och med igår börjar jag samtalen med "Har du inget positivt att berätta, kan vi lägga på redan nu."

Och tänk det hjälpte... jag mår som en prinsessa idag.... och förmodligen de jag pratade med också.

Over and out/Mamselamsen, som inte har lust att vara allas "slaskhink"

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det där känner jag igen. Jag levde likadant tills för några år sen då jag satte stopp och började bli tydlig med ordet NEJ. En del av mina vänner försvann då, men så här i efterhand så var det bra. Energitjuvar har jag inte tid med.

8:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Som Cecilia säger: energitjuvar har man varken tid eller "råd" med. Det suger ut kraft ur en och var man inte på dåligt humör innan, så blir man det garanterat!
Jag slår dövörat till...

8:53 em  
Blogger Mys liv och hem tycker...

Vi har en granne som är en riktigt energitjuv.När han närmar sig så s u g s energin åt hans håll.Förr vill säga.Nu har jag slutat att fråga hur han mår för det är ALDRIG bra och han har det alltid värst.Jag avslutar mina samtal med honom på ett snyggt och snabbt sätt.Har inte tid eller lust att agera spyhink.Jag vill leva!

7:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka